چه زمانی برای درمان بثورات پوستی به پزشک مراجعه کنیم؟
نوشته شده توسط : mohadeseh

چه زمانی باید بثورات پوستی را جدی بگیریم و برای درمان آن به پزشک مراجعه کنیم؟ بثورات پوستی می تواند چیزی بیش از عارضه پوستی آزار دهنده باشد این می تواند نشانه مشکلی باشد که قبل از بدتر شدن به درمان نیاز دارد. بعضی اوقات بثورات پوستی در نتیجه تحریک جزئی پوست یا تماس با پیچک سمی یا مواد لباس است که باعث واکنش می شود. با این حال، اگر بثورات ادامه یافت (یا بدتر شد)، وقت آن است که برای درمان این بیماری به پزشک یا متخصص پوست مراجعه کنید. در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چه زمانی باید برای درمان بثورات پوستی به پزشک مراجعه کنیم؟

بثورات پوستی

علائم تشدید بثورات پوستی

  • گسترش پیدا کند

آیا بثورات به مناطق بیشتری از بدن شما سرایت کرده است؟ اگر یک لکه در بسیاری از مناطق خارش قرمز پوست ایجاد شود، وقت آن است که به متخصص پوست خود مراجعه کنید. با استفاده از کرم مرطوب کننده یا روش های درمانی بدون نسخه ی درمان ثورات می توانید تا حد زیادی از گسترش این بیماری جلوگیری کنید. هنگامی که مشاهده می کنید بثورات شما بزرگتر یا گسترده تر شده است، ممکن است به تجویز داروی صحیح تحت نظارت پزشک نیاز داشته باشید.

  • تب دارید

بثورات بلوط سمی یا بثورات پوستی ناشی از تحریک کننده های دیگر اغلب باعث تب نمی شوند، با این حال، اگر تب دارید، ممکن است بثورات پوستی داشته باشید که نیاز به درمان توسط پزشک دارد. بثورات و تب می تواند علائم عفونت شدیدتر یا بیماری مانند زونا یا مونونوکلئوز باشد. در اولین علامت تب، سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

  • تاول میزنید

هنگامی که بثورات پوستی شما به تاول تبدیل می شود، بیش از یک ماده تحریک کننده پوست ساده با آن روبرو هستید. ممکن است که شما به یک ماده شیمیایی یا آلاینده ای دست زده باشید که از طریق بثورات شروع شده و سپس به یک مشکل پوستی بزرگ رسیده اید. تاول هایی که همراه با بثورات پوستی ظاهر می شوند را نادیده نگیرید و به تنهایی سعی در درمان زخم های باز نکنید. استفاده از پمادهای بدون نسخه می تواند بثورات را بدتر کرده و پس از بهبود پوست، جای زخم ایجاد کند. برای درمان بثورات با تاول با پزشک خود تماس بگیرید.

  • مشکل در تنفس

وقتی بثورات به طور ناگهانی ظاهر می شود و شما برای تنفس عادی نیز مشکل دارید، ممکن است دچار یک واکنش آلرژیک باشید. خواه گزش اشکال باشد، هم گزگز باشد، یا بثورات گرما، هر پوست تحریک شده همراه با خس خس سینه یا عدم توانایی در نفس کشیدن به معنای آن است که بلافاصله وقت آن است که با یک پزشک تماس بگیرید.

  • درمان های خانگی اثر نمی کنند

بعضی اوقات بثورات یک مسئله پزشکی نیست که به داروهای خانگی یا داروهای بدون نسخه پاسخ دهد. در بعضی موارد، بثورات پوستی شما می تواند یک بیماری پوستی باشد که نیاز به درمان از یک متخصص پوست زبده و متخصص دارد.

شرایطی مانند اگزما، پسوریازیس و سایر موارد مرتبط با پوست بثورات پوستی نیست. اینها موارد پزشکی هستند که نیاز به تخصص یک متخصص پوست دارند که می تواند درمان های مناسب برای تسکین درد، قرمزی و تحریک را تجویز کند.

جمع بندی

وقتی برای اولین بار بثورات پوستی را مشاهده کردید یا آن را احساس کردید، آن را زیر نظر داشته باشید. اگر چند روز طول کشید یا علائم خطرناک دیگری به دنبال دارد، به درمان پزشکی مراجعه کنید. جهت خرید کرم مرطوب کننده، داروهای ضد اگزما و ضد بثورات پوستی می توانید به داروخانه آنلاین مهتاطب مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: بثورات پوستی , ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: